top of page

Örökké Téged imádlak, Te látsz engem, jól ismersz… - Boldog Zsófi áhítata



Áldás Békesség! Dicsértessék Jézus Krisztus! Erős vár a mi Istenünk!


Hallgassátok meg Isten igéjét Zsoltárok könyve 22,11-ből:

„Születésem óta a te gondod voltam; anyám méhétől fogva te voltál Istenem.”


A mai áhítatomat egy kutatómunka előzte meg. Utánanéztem, hogy milyen események történtek az elmúlt évtizedekben május 12-én. 2002-ben az osztrák nagydíj győztese Michael Schumacher volt, az Ápolónők Nemzetközi Napja van ma, a JOY-napok kezdete idén a mai napra esik, I. Vilmos bajor herceg is ezen a napon látta meg a napvilágot 1330-ban, Heller Ágnes filozófus, esztéta 1929-ben, és 1981-ben Rami Malek amerikai színész született (aki Freddie Mercuryt játszotta a Bohém rapszódiában). Sajnálatomra ugyan, de egy dátumot nem találtam meg a wikipédia oldalán, mégpedig, hogy 2006. május 12-én Boldog Zsófit is elküldte az Isten erre a Földre.


Őszintén bevallom, hogy az elmúlt pár hétben nagyon „be voltam zsongva”, hogy úgy mondjam. Idén valamiért jobban vártam a születésnapomat, mint bármikor máskor. Nagyon fontos nekem ez a mai nap. És nem kifejezetten azért, mert ez a nap egy kicsit rólam is szól, hanem azért, mert (talán nem titok), hogy most beszélek életemben először, sok ember előtt a hitemről, a gondolataimról. Ez által ez a nap rólatok is szól.


Az utóbbi időkben nagyon sok gondolat foglalkoztatott azzal kapcsolatban, hogy 16 év alatt vajon alkottam vagy tettem-e maradandó dolgot. Ezáltal felmerült bennem, hogy vajon miért születtem meg, mi célja Istennek az életemmel? Természetesen én ezt nem tudhatom, hiszen ezt csak Ő tudja. Azt viszont érezhetem, hogy mi az, ami boldoggá tesz, és rá kellett jönnöm, hogy ez nem csak egy dolog lehet. Annyi minden van az életemben, ami boldoggá tesz engem.

(A nevemen kívül.)

De arra is rájöttem, hogy nemcsak meg kell találnod azt, amiben boldog vagy, hanem használnod is tudnod kell. És megpróbálni mások javára is fordítani. Hiszen ez a cél, nem?


Keresd meg azt, ami téged is boldoggá tesz, és azt is, ami a körülötted lévő embereket, barátokat, tanárokat teszi boldogabbá. Ez lehet egy jó zene, ami miatt jobban érzed magad. Vagy a barátaiddal töltött idő, egy jó szó, vagy csak egy mosoly a folyosón.


a kép a szerző tulajdona

Természetesen jogos lehet, ha felmerül benned a kérdés, hogy „miért tegyek én valakit boldogabbá?” Erre azonnal az a válaszom, amit Jézus mondott, hogy „úgy bánj másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled is bánjanak!” Ha te másoknak örömöt adsz, azt is kapod vissza. - Bárcsak így lenne, de mindannyian tudjuk, hogy az esetek egy részében nem ez történik. Nekem is sokszor nagyon nehéz megélni, hogy én igyekszem jót tenni a másikkal, de nem ezt kapom vissza. Nehéz megpróbálni szeretni a másikat a hibái ellenére is. Vagy akár saját magamat. De érdemes ezt meg is fordítani, hiszen minket is szeret valaki, a hibáink ellenére is. Számomra ez a valaki: Isten. És soha nincs késő ezt felismerni.


Az a legcsodálatosabb, amikor érzed is azt, hogy Isten szeretete végtelen. Ő minden tulajdonságoddal együtt elfogad és szeret téged. Nem azért mondom ezt, mert így neveltek volna a szüleim, vagy mert kötelező,

hanem mert én magam hoztam meg azt a döntést, hogy az egész életemet Jézus mellett, Jézussal szeretném leélni. Ez egy nagy döntés. Felelősséggel jár… de higgyétek el, hogy életem legjobb döntését hoztam meg.

Annyival csodálatosabb lett ettől az életem. Mintha kitárult volna valami, ami teljesen más lett, mint amilyen volt.


Kívánom nektek is azt, hogy találjátok meg, ami igazán boldoggá tesz titeket, találjátok meg Istent és merjetek rá igent mondani, mert Ő az, aki minden hibád ellenére szeret és elfogad téged. Ő az, aki célt és értelmet ad minden napunknak

Adjunk együtt hálát Istennek, hogy születésünk óta gondja volt ránk:


Uram, hálás vagyok neked az életemért. Hálás vagyok, a nehézségekért is, amikkel erősíteni szeretnél engem. Hálás vagyok azokért az emberekért, akikhez elvezetsz, hogy ezekben a helyzetekben is segítségemre legyenek. Hálás vagyok, hogy segítettél a Te Fiad által kinyitni a szívemet feléd. Hálás vagyok azért is, hogy most a diáktársaim, barátaim és tanáraim szívét is kinyitottad. Add, hogy a te kegyelmedből szerethessük egymást, úgy ahogy a Te Fiad, Jézus is szeret, aki így tanított minket imádkozni:

Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy…


„Születésem óta a te gondod voltam; anyám méhétől fogva te voltál Istenem.”

Legyen szép napotok: Áldással és Békességgel!


Boldog Zsófia, 9.b osztály

93 megtekintés
bottom of page