top of page

Vers mindenkinek. Kettő.

Virágos kert


Amikor egy virágos kertben sétálok.

Csendben. Hűvösben.

Csak úgy repítenek azok az illatok mindenfele.

Liliom. Nárcisz. Viola.

De a kedvencem a virágok sikolya.

Nekik is vannak érzelmeik,

és nem félnek azokat hangoztatni.

Félelemmentes övezet – ez áll a virágos kert felett.

Csak akkor félj, ha a virágok teszik azt veled – ez kisbetűvel virít mellette.

Mert ha nem úgy bánsz egy bizonyos virággal,

az összes növény tudni fogja neved, a beadott dumáddal.

Tehát ha nem tiszteled, ő ugyanazt adja majd vissza neked.

A virág, amit egyszer letépsz, abban a pillanatban el is veszít.

Visszaszerezni, megsajnálni, felsegíteni majd más fogja, ne félj

- mert előtted végleg bezárult ennek a virágos kertnek a kapuja.


Virágcsokor. A kép a szerző tulajdona


Eldobott


Sosem voltam hivatott,

Inkább kiadott, kihagyott vagy kirakott.

Vagy talán egyszerűen becsapott.

S sokszor voltam izgatott,

de sosem voltam biztatott.

Én voltam, aki kacagott, faragott, harapott.

Aztán egyszer csak én lettem a tagadott.

Majd lettem félhalott, szétcsapott, széthagyott.

S aki mindennel végleg felhagyott.

Lettem én, aki mindig csak olvasott.

S a szívem lett inkább olvasztott, mint nyugtatott.

Majd, aki hazudott, kifutott, kijutott,

majd, aki egyszer örökre elbukott.

S legvégül, aki éjjelen át zokogott.


Fehér Loretta, 11. b

519 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page