top of page

A modern lelkész karácsonya (slam-telefonbeszélgetés)



Szia Zsuzsi! Mondd csak, csak reklámok,

Halkítsd le a TV-t, telefonálni próbálok,

Igen, azt tudtam, van újdonság?

Nem, ne haragudj, csak az álmosság…

Á, csak nem sokat aludtam.

Igen? Nem is tudtam…

Igen, a sótartó jó lesz oda,

Igen, figyelek Zsuzsi, ő mondta,

Igen, tényleg szép a teríték,

Igen értem a boríték,

és a… a… mi is van benne?

Nem tiéd az egész, tedd le,

Aha, szóval a levele,

Igen – nem, az nem a fele,

Nem, nem hozzád beszélek,

csak éppen a fenének…

mármint a gyereknek, persze.

Üdvözöl Zsuzsi nénéd

Mosolyog csendbe,

szóval a levél…

bocsánat, a gyerek épp zenél,

Halkabban, könyörgöm,

Kitöltöm, kitöltöm,

még ma,

Nem, nincs itthon répa,

Igen, talán mindjárt jövök.

…nem, csak zaklat a kölyök

Nem értem én sem,

Igen, nincs szén sem,

Ó, lesz egy szertartás…?

Nem, tök üres a padlás,

és miért lenne ott a seprű?

Vegyél fel kesztyűt!

Szóval a padlás,

mármint az időpont,

az időpont, az más,

vagy hol lesz az időpont?

Hóembert? Ez inkább melegfront!

Igen, tudom, mondtam, mindjárt.

….nem, a mindjárt még nem járt le.

Jó, menj ki a kertbe.

Rendben, rendben, persze.

Helyszín? Valóban, pardon,

tehát akkor parton,

vagy attól nem messze?

M7-esről merre?

Neked megint mi kell?

Akvarell meg pasztell?

Arra!

NEM, AZ A KAMRA,

MIT KERES OTT A MACSKA?!

Sicc kifele!

Ne haragudj, be kell valljam, nem figyelte –

Igen, persze, egy pillanat,

Nem, nem szabad!

Mi az, hogy hivatalos?

Mire hivatalos a macska?

Aha,

Mézeskalács-esküvőre?

Jó, legyen, tedd be a sütőbe.

Épp írok,

Mármint épp írok, egy újabb perc türelmet kérek.

Igen, tudom, hogy közben annak is utána kell nézzek.

Hány ember lesz akkor?

Rendben, akkor hatkor…

Kiment volna a kertbe?

Bocsáss meg, de –

Elküldtem betenni valamit a sütőbe,

és te nem láttad az arcát…

Olyan furcsán tartotta a karját,

A háta mögött…

inkább megnézem mit csinál…

Ez nem is lépdel…

NEM A MACSKÁT!

MOSTMÁR NEM ÉRDEKEL,

HOGY ÉG, OLTSD EL!

Igen, persze, minden a legnagyobb rendben,

csak a gyerek gyanúsan sokáig csendben…

Tehát a hírt most már küldhetem?

Rendben, most kiküldtem,

Közben személyesen szóltam a násznép egy részének,

nagyon örültek,

de akkor mégegyszer, lezárásképp…

A nász….


….gyászmenet?


És lángokban a függöny.



Ezen esopusi úton szeretném megkérni a kedves lelkészeket,

hogy egyszerre egy helyen legyenek,

Karácsonykor pedig lehetőleg otthon,

és a család többi tagjával egy hullámhosszon.



jhenning képe, forrás: pixabay

Stramszki Szonja, 12. C

179 megtekintés

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page