top of page

Ɛ teszi tökéletessé utamat - Någel Zalån åhítata

Isten igĂ©jĂ©t a ZsoltĂĄrok könyvĂ©nek 18. fejezetĂ©bƑl olvasom, a 29-ik Ă©s 33-ik verset:

29. Mert te gyĂșjtasz nekem mĂ©csest, Uram; az Ă©n Istenem fĂ©nysugarat kĂŒld nekem a sötĂ©tbe.

33. Isten ruhĂĄz föl engem erƑvel, Ƒ teszi tökĂ©letessĂ© utamat.

Mindannyiunk szĂĄmĂĄra vannak olyan ĂștmutatĂł, ĂștjelzƑ elemek az Ă©letben, amik terelgetnek minket egy irĂĄnyba. Lehetnek ezek a szĂŒleink, legjobb barĂĄtaink, pĂ©ldakĂ©peink. Vannak olyan bevett Ă©s tanult elveink, amikhez kötjĂŒk magunkat, hogy a tĂĄrsadalom szĂĄmĂĄra elfogadott mĂłdon vezessĂŒk az Ă©letĂŒnket. De biztos, hogy ez az az Ășt Ă©s mĂłdszer, amit jĂĄrnunk kell, amire feltĂ©tel Ă©s bĂĄrmilyen kĂ©rdĂ©s nĂ©lkĂŒl hagyatkoznunk kell? ... KĂ©tlem.

KĂ©t Ă©s fĂ©l Ă©ve volt az elsƑ olyan istenĂ©lmĂ©nyem, amikor igazĂĄn Ă©reztem Isten közelsĂ©gĂ©t hozzĂĄm. BĂĄrmennyire sablonos lehet most utĂłlag elmesĂ©lve, bĂĄrmennyire is jellegtelennek tƱnhetnek a körĂŒlmĂ©nyek, a hitĂ©letemben egy olyan fordulĂłpont volt, ami mind a gondolkodĂĄsomat, mind a vilĂĄgrĂłl Ă©s IstenrƑl alkotott addigi kĂ©pemet megvĂĄltoztatta. 2020. jĂșlius eleje, Ă©letem elsƑ IFI tĂĄbora, tĂșrĂĄzĂĄs. A menetelĂ©s sorĂĄn kaptunk egy egyszerƱ utasĂ­tĂĄst, miszerint a következƑ kb. fĂ©l ĂłrĂĄban meg kell prĂłbĂĄlnunk teljes csendben haladni tovĂĄbb. Ebben az idƑben a gondolataim olyan pĂĄlyĂĄt Ă­rtak le, amilyet mĂ©g egy kĂ©pernyƑvĂ©dƑn pattogĂł DVD-felirat sem tudna utĂĄnozni. BejĂĄrta elmĂ©m a mĂșltat, a jelent, a jövƑt, gondolkodtam magamon, a kapcsolataimrĂłl, cĂ©ljaimrĂłl, az Ă©letemrƑl. VĂ©gĂŒl jött az az Ă©rzĂ©s. Olyan, mint amikor a sokĂĄig vĂĄrt pillanat bekövetkezik, Ă©s a DVD-felirat a kĂ©pernyƑ sarkĂĄbĂłl pattan vissza. Egy felismerĂ©ssel kezdƑdött, hogy sajĂĄt erƑmbƑl nem tudtam volna megvalĂłsĂ­tani azt az esemĂ©nysorozatot, ami azt eredmĂ©nyezze, hogy abban a pillanatban olyan gondolkodĂĄssal, szemĂ©lyisĂ©ggel, tapasztalatokkal ugyanott ĂĄlljak. Abban a pillanatban rengeteg Ă©rzelem szabadult fel bennem egyszerre: hĂĄla, boldogsĂĄg, meghatottsĂĄg, ijedtsĂ©g, meglepettsĂ©g, felszabadultsĂĄg Ă©s gyengesĂ©g. Ez az Ă©n megtĂ©rĂ©sem törtĂ©nete.

De mi az, amit megĂ©rtettem? Azt, hogy Isten jelenlĂ©te az Ă©letem folyĂĄsĂĄban nem egy ĂĄllandĂłan Ă©s konkrĂ©tan Ă©rezhetƑ dolog, hanem az, ahogy az aprĂł dolgok hirtelen egy teljes egĂ©sszĂ© ĂĄllnak össze.

Mint egy kirakĂłs darabja, aminek a vĂ©gleges helyĂ©t nem biztos, hogy azonnal megtalĂĄlod, amikor kiveszed a mĂ©g helyĂŒkre nem kerĂŒlt darabok közĂŒl, de kĂ©sƑbb mĂ©gis egy elƑre elrendelt Ă©s gondosan kitalĂĄlt, oda tökĂ©letesen illƑ helyre tudod beilleszteni.

a kép forråsa: pixabay

A legkönnyebben Ășgy tudom Ă©rtelmezni ezt, hogy egy nĂĄlam sokkal hatalmasabb erƑnek kellett megterveznie, alakĂ­tania Ă©s formĂĄznia az Ă©letem ĂștjĂĄt, mert ezt emberi erƑbƑl lehetetlen kivitelezni. Ez az Ă©rzĂ©s megmutatta nekem, mennyire aprĂł vagyok az egĂ©szben, de boldogsĂĄggal töltött el, mivel azt Ă©reztem, hogy Isten ebben csak rĂĄm figyel, Ă©n vagyok a figyelme közĂ©ppontjĂĄban. Ez a meglĂĄtĂĄs viszont hamarosan ĂĄtfogalmazĂłdott bennem, hiszen rĂĄjöttem, hogy ha engem Ă­gy vezet, akkor a velem egy Földön Ă©lƑ mĂĄsik nyolcmilliĂĄrd embert is ugyanĂ­gy vezetnie kell. MegĂ©rtettem, hogy nem csak Ă©n vagyok a fƑszereplƑ; mivel ahogy az Ă©n Ă©letemben is megjelennek mĂĄs emberek, Ășgy Ă©n is megjelenek az Ƒ Ă©letĂŒkben, ahol Ƒk ĂĄllnak az Ƒ törtĂ©netĂŒk közĂ©ppontjĂĄban, Ă©s Ă©n kapcsolĂłdok hozzĂĄjuk. Ennek összehangolĂĄsa nem lehet csupĂĄn a vĂ©letlen vagy a sors mƱve. Ez Isten vĂ©gelĂĄthatatlan vezetĂ©se.

Isten termĂ©szetfeletti munkĂĄjĂĄnak megtapasztalĂĄsa nem volt egy egyszeri Ă©lmĂ©ny szĂĄmomra, kisebb-nagyobb idƑközönkĂ©nt Ășjra Ă©s Ășjra ĂĄtĂ©lem. Ilyenkor mindig felszabadul bennem az a rengeteg Ă©rzelem, amikrƑl korĂĄbban beszĂ©ltem, teljesen elĂ©rzĂ©kenyĂŒlök, mert megĂ©lni ezt az Ă©rzĂ©st többedjĂ©re is ugyan olyan csodĂĄlatos, mint legelƑször. Ezekben a pillanatokban megĂĄllok pĂĄr percre Ă©s ĂĄtgondolom, mennyi minden törtĂ©nt velem az elmĂșlt idƑszakban.

SzeretnĂ©m megerƑsĂ­teni azt bennetek, hogy Isten valĂłban ott van veletek, Ă©s a hĂĄttĂ©rben, a szĂ­nfalak mögött ĂĄllandĂłan munkĂĄlkodik.

Vannak közĂŒletek, akik ezt mĂĄr Ă©reztĂ©k, nem biztos, hogy pont ugyanĂșgy, mint Ă©n, de ez nem is baj; Ă©s vannak köztetek, akik mĂ©g nem Ă©reztĂ©k meg ezt. Ne csĂŒggedjetek, mert veletek van Isten, Ă©s ugyanĂșgy meg fogja mutatni nektek azt, amit veletek Ă©s az Ă©letetekkel tett eddig, vagy amit mĂ©g tenni fog. Nem kell görcsösen keresni Ɛt mindenben, Ă©n sem teszem, mert tudom, hogy eljönnek azok a megszentelt pillanatok, amikor összetalĂĄlkozok Vele. BuzdĂ­talak titeket arra, hogy ismerjĂ©tek meg Ɛt, akĂĄr az imĂĄdsĂĄg ĂștjĂĄn, akĂĄr az IgĂ©n vagy mĂĄsok bizonysĂĄgtĂ©telein keresztĂŒl. VĂĄrjĂĄtok Ɛt az Ă©letetekbe, mĂ©g akkor is, amikor Ășgy Ă©rzitek, hogy nem vagytok HozzĂĄ mĂ©ltĂłk, amikor ElƑle bĂșjnĂĄtok el a leginkĂĄbb, akkor se zĂĄrjĂĄtok ki Ɛt a szĂ­vetekbƑl, mert Ɛ az egyetlen, akiben valĂłban feltĂ©tel nĂ©lkĂŒl bĂ­zhattok. Akinek tĂ©nyleg nyugodtan a kezĂ©be adhatjĂĄtok az Ă©leteteket, mert sosem fog elhagyni titeket.

ImĂĄdkozzunk!

DrĂĄga Uram, köszönöm neked azt, hogy te mindig velĂŒnk vagy, hogy gondod van rĂĄnk Ă©s az Ă©letĂŒnkre. Köszönöm, hogy oly sok fĂ©lekĂ©ppen tudod magad nekĂŒnk megmutatni, hogy a legnagyobb kĂ©tsĂ©gbeesĂ©sben Ă©s a legnagyobb boldogsĂĄgban is mellettĂŒnk ĂĄllsz. KĂ©rlek, Uram, akkor is vezess minket, amikor Ă©ppen tĂĄvolabb ĂĄllunk tƑled, amikor Ășgy Ă©rezzĂŒk, nincs kiĂșt, Te add meg nekĂŒnk a kezdƑ löketet a megoldĂĄs felĂ©. Add Uram, hogy minĂ©l többen Ă©rezzĂŒk ĂĄt a te vezetĂ©sedet az Ă©letĂŒnkben! Ámen.


NĂĄgel ZalĂĄn, 11. B

192 megtekintés
bottom of page